Αναρτήθηκε από: mitsosaouas | 18 Αυγούστου, 2008

Μειωμένη η παραγωγή φυστικιού για το 2008

Μεγάλη μείωση παρουσιάζει η φετινή παραγωγή με αποτ’ελεσμα να ακολουθήσει και άνοδος της τιμής του. Φημολογείται επίσησης πως ο Συνεταιρισμός θα αγοράσει φυστίκι από άλλα μέρη της Ελλάδας προκειμένου να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις…


Σχόλια

  1. «Φιστικί» ένα δυνατό Brand name για το νησί μας, αποδυναμωμένο όμως στρατηγικά. Τι σημαίνει αυτό? Μεταφέρω βέβαια λίγο τη συζήτηση αλλού γιατί οι λόγοι της μικρής παραγωγής είναι γνωστοί και έγκειται κυρίως α) στο μειωμένο ενδιαφέρον των παραγωγών (κόστος ευκαιρίας μικρό) β) στα καιρικά φαινόμενα που δεν ευνόησαν την χρόνια και τέλος γ) στη χρήση της αγροτικής φυτικόπαραγωγικής γης σε ποιο προσοδοφόρες δραστηριότητες (οικοδόμηση) . Θα επιμείνω και θα συμπεριλάβω όμως ακόμα και τη πιθανή αγορά απο αλλά μέρη της Ελλάδος ή του κόσμου σε έλλειψη στρατηγικής των φυστικοπαραγωγων και κατεπέκταση του Συνεταιρισμού. Δυστυχώς η λεξη στρατηγικό marketing δεν υπάρχει πουθενά στο λεξιλόγιο του Συνεταιρισμού. Υπάρχει μια αέναη εσωστρέφεια για τους ανεξάρτητους ή μη παραγωγούς και για τα αυθεντικά ή μη φιστικιά που πωλούνται στη παραλία . Είναι μια μάχη που διαδραματίζεται στα σύνορα της Αίγινας και δεν αγγίζει το ευρύ καταναλωτικό κοινό που είναι παγκόσμιο. θυμάμαι στη πολύ ωραία ημερίδα των Ενεργών Πολιτών «Βάστα καημένη Φιστικιά» της ανάλυση των Ιταλών του Bronte που έχουν μετατρέψει το φιστίκι που παράγουν σε ένα επικοινωνιακό διαμάντι και διαφημίσεις πολιτιστικές εκδηλώσεις είναι γύρω από την πολιτιμότητα του. Επίσης μεγάλη εντύπωση μου έκανε ο διευθύνων σύμβουλος των Masticha shops που σε ενα παραδοσιακό προϊόν της Χίου, χρησιμοποιώντας επιθετική επικοινωνιακή πολιτική, έδωσε οντότητα παρουσιάζοντας το σε αποκλειστικά καταστήματα που βρίσκονται στις πιο ακριβές αγορές της Ελλάδας και του Εξωτερικού.
    Το Φιστικί θα αποκτήσει οντότητα και επιχειρηματικό ενδιαφέρον όταν υπάρξει κοινή στρατηγική εξωστρεφούς marketing και δράσεις γύρω από αυτό πολιτιστικός, τουρισμός, εκδηλώσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ας πάψουμε εμείς οι ίδιοι να το υποτιμούμε και ας συστρατεύσουμε επιστήμονες του marketings και των οικονομικών για να προωθήσουμε το πολύτιμο μας αγαθό

  2. As einai kala ta Megara kai oi eisagoges apo tin Mesi-Anatoli….

    @par’athin’alos
    Siga min katsoune kai asxoli8oune me tetoia pragmata… Edo ena periptero eixe anoiksei ekso apo ton ilektriko tou Peiraia kai ayto to kapsane/pire fotia….
    «..επιθετική επικοινωνιακή πολιτική,…» ama pas ston sineterismo kai peis tipota tetoia 8a sou petane ta arouria pou trexoune mesa sta tsouvalia….

    H Aigina einai aksia tis tixis tis…OxAderfismos kai fredo-logies… Mexri ekei tipota parapano.

  3. «στρατηγικό marketing» O kounadis tha to kanei ayto?

  4. Κρίμα που δεν έχετε όρεξη για προσπάθεια!!
    Αν είναι έτσι τότε γιατί κάνατε το προϊόν σας ΠΟΠ και προσπαθείτε να βάλετε φρένο στις άλλες περιοχές που παράγουν το ίδιο ή και καλύτερο προϊόν; Το Μπροντέ ακόμα δεν έχει γίνει ΠΟΠ αλλά πουλάει παντού!!!
    Δεν θα ήταν καλύτερα να εμφανιζόμαστε ως «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΙΣΤΙΚΙ» με μεγαλύτερες ποσότητες και να αλληλοκαλυπτόμαστε όταν δεν υπάρχει μεγάλη παραγωγή. Δείτε που το έφτασαν το προϊόν οι Αμερικάνοι σε 30 χρόνια.
    Χάρη σε σας όμως έμαθα για το Μπροντέ, το Φεστιβάλ Φιστικιού και άλλα πολλά.
    ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΤΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΚΑΙ ΑΣ ΑΝΑΔΕΙΧΘΟΥΝ ΜΟΝΟ ΟΙ ΑΞΙΟΙ ΜΕ ΟΡΕΞΗ ΓΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ.
    ΠΩΣ ΠΗΓΑΤΕ ΑΛΗΘΕΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟΥ 2009;


Σχολιάστε

Kατηγορίες